Kroplówka z Witaminy B7 Wrocław

Biotyna, inaczej witamina B7 lub witamina H, jest niezbędna do prawidłowej pracy całego organizmu. Tak jak większość witamin z grupy B, biotyna również korzystnie wpływa na układ nerwowy i pokarmowy, a jej niedobór szybko daje o sobie znać powodując osłabienie włosów i paznokci. Może powodować występowanie zmian skórnych typu: łuszczyca czy też wysypka. Dodatkowo pojawić się może łojotokowe zapalenie skóry, które może wynikać z zaburzenia metabolizowania tłuszczów.

Biotyna jest rozpuszczalną w wodzie witaminą z grupy B, która pomaga organizmowi metabolizować białka i przetwarzać glukozę. Nasz organizm nie potrafi sam jej syntetyzować i dlatego musi być dostarczana wraz z pokarmem każdego dnia. Nie magazynujemy jej – nadmiar jest wydalany wraz z moczem.

Zwiększone zapotrzebowanie na biotynę może wystąpić u matek karmiących i kobiet w ciąży, który wynika z szybszego jej rozpadu podczas okresu „brzemiennego”, co przekłada się na jej większe zapotrzebowanie, oraz osób niedożywionych, karmionych dożylnie lub zmagających się z chorobami, które upośledzają wchłanianie substancji odżywczych (np. choroba Leśniowskiego-Crohna).

Witamina B7 pełni wiele istotnych funkcji, m.in.:

• Pomaga w przetwarzaniu glukozy i metabolizowaniu białek, tłuszczów i węglowodanów.
  • Pomaga również w przenoszeniu dwutlenku węgla.
  • Przyczynia się do utrzymania włosów i skóry w dobrej formie.
  • Wspiera układ nerwowy, ma pozytywny wpływ na nastrój i ogólne samopoczucie.

Do niedoboru biotyny dochodzi bardzo rzadko. Objawy, które powinny wzbudzić niepokój, to:

• wypadanie włosów,
  • czerwona wysypka wokół oczu, nosa, ust,
  • pęknięcia w kącikach ust,
  • suchość oczu,
  • ból języka,
  • osłabienie,
  • spadek nastroju,
  • utrata apetytu,
  • stany depresyjne.

Kurację rozpoczynamy konsultacją lekarską.

Skład każdej kroplówki dobierany jest indywidualnie według wskazań lekarza.

Czas podania kroplówki – 40 minut.