HIALURONIDAZA WROCŁAW (Rozpuszczanie kwasu hialuronowego)

Hialuronidaza – enzym rozkładający kwas hialuronowy, produkowany również w naszym ciele. Jej stosowanie obecnie to najpopularniejsza procedura naprawcza w medycynie estetycznej.
Powód – źle pojmowana popularność zabiegów z tzw. wypełniaczami na bazie kwasu hialuronowego. Zabiegów wykonywanych niekoniecznie przez lekarzy, za to zawszez przekonaniem, że nic się nie może wydarzyć. Niestety może i kiedy się wydarza, większości „operujących” brakuje wiedzy i umiejętności by zaradzić kłopotom.
Najczęściej porażką okazują się powiększone usta. Preparat prześwituje przez śluzówkę (za płytkie podanie), widoczne są zgrubienia i grudki (otorbiony wypełniacz lub ziarniniaki), czasami pojawiają się ropnie.
Po każdym podaniu wypełniacza przez kilka dni mamy obrzęki, sińce, jesteśmy obolali. Kiedy należy zacząć się martwić?
Jeśli po podaniu usieciowanego kwasu hialuronowego wystąpią poniższe objawy– należy szukać pomocy, u lekarza zajmującego się na co dzień leczeniem powikłań.

• Gorączka.
  • ból, nie reagujący na ogólnie dostępne leki p/bólowe,
  • narastająca tkliwość miejsc, w których wprowadzany był implant,
  • obrzęk twarzy utrzymujący się dłużej niż 3 dni
  • duszność,
  • zmiana zabarwienia, ochłodzenie lub ucieplenie skóry nad podanym kwasem hialuronowym,
  • Asymetrię, niebolesne zgrubienia, mało satysfakcjonujący efekt estetyczny można omówić na zaplanowanej wizycie.

Jakie mogą być konsekwencje powyższych dolegliwości:

• zagrażająca martwicy skóry i tkanki podskórnej
  • ropnie uformowane na źle oczyszczonym preparacie niewiadomego pochodzenia lub wynikające z podania preparatu bez zachowania rygorów sanitarnych,
  • alergia,
  • ślepota spowodowana uciskiem materiału na tętnicę

Niestety nader często osoba wykonująca zabieg nie potrafi pomóc w razie wystąpienia zdarzeń niepożądanych. Hialuronidaza poradzi sobie praktycznie z wszystkimi komplikacjami pozabiegowymi (oczywiście nie ze ślepotą i już obecną martwicą skóry). Hialuronidaza działa na każdy usieciowany kwas hialuronowy, który dopuszczony jest do iniekcji w Unii Europejskiej, ale nic nie zdziała, jeśli implantem jest preparat nieznanego pochodzenia lub nie jest to kwas hialuronowy a np. hydroksyapatyt wapnia. Efekt działania hialuronidazy jest natychmiastowy, ale często powoduje obrzęk, więc najczęściej pełen efekt rozpuszczenia pacjentki widzą po 2-3 dniach. Po podaniu hialuronidazy przejściowo wygląda się gorzej ze względu na obrzęk i siniaki wynikające z ponownego nakłuwania skóry. Ostatecznie wracamy do wyglądu sprzed podania wypełniacza. Hialuronidaza NIE rozpuszcza kwasu hialuronowego wytwarzanego przez nasze ciało. Hialuronidaza może wywołać reakcję alergiczną – ważne by podawać ją w gabinecie, gdzie można natychmiast podać leki przeciwwstrząsowe.